Recenze
   Farcry
Akce
   Akční nabídka notebooků
   Aktualní ceník



úvod
Musím se přiznat, že jsem se na tuto hru nijak zvlášť netěšil. Trochu jsem měl obavu z německé firmy která hru vyvíjela. Ale i přesto jsem pravidelně sledoval screenshoty kterýma nás firma CRYTEK zahrnovala. Když asi po půl roce vypustili první video ukázku, byl můj zájem o to větší nejen proto, že grafika (na grafiku v hrách si potrpím někdy až moc občas se to nevyplácí ) byla opravdu skvělá, ale i forma marketingu mě oslovila. Od této chvíle jsem hru pozorně sledoval a těšil se na její vydání. První otázka s přibývajícími obrázky mě vedla samozdřejmně k HW náročnosti hry (podrobněji dále), která byla již dříve avizována jako velmi vysoká. Po příběhu hry jsem nijak nepátral, ne že by mne nezajímal, ale čekal jsem, až na finální verzi a chtěl jsem si o příběhu udělat obrázek sám. Vydání hry v naší republice ovšem zachvátil nevídaný zájem proto jsem si musel počkat na druhé kolo dovozu hry do ČR. Čekání se vyplatilo, instaluji a těším se na první chvíle strávené s Jackem na "krásném" ostrově v pacifiku.......

příběh
Úvodní intro mi přišlo trochu zmatené vůbec jsem nevěděl co se děje, ale v průběhu hry budete postupně zjišťovat co a kdo za vším vězí. Vaše loď vybouchla a vy jste se ocitli sámi bez své přítelkyně na pustém "krásném" ostrově bez jakékoliv pomoci. Až do chvíle kdy naleznete mobilní telefon a v něm se ozve neznámí hlas, který se Vám snaží vysvětlit vaši situaci .......

grafika a hudební doprovod
Na tuhle kapitolu mé recenze jsem se těšil ze všeho nejvíce, protože se dá říci, že jsem hezčí grafiku ve hře ještě neviděl. Samozdřejmě je to spjato s HW náročností hry. Já vlastním Athlon xp 2200, 512 RAM a grafickou kartu Radeon 9600XT což si myslím, že je dnes vyžší standard hraji na detaily High a vcelku jsem spokojen. HW náročnost tohoto tytulu je bezesporu vysoká, ale co si budeme povídat. Ten kdo neviděl neuvěří. Jak interiéry tak exteriéry jsou bez chyby a efekty vodní hladiny jsou opravdu na úrovni. Využití bump mapingu je konečně vidět a tato dříve opomíjená funkce konečně dostává pravý obraz. Modely postav jsou různorodé a animace se také povedly. Co se týče prostředí nemůžu nic vytknout stromy a džungle jsou 100%. Detaily ve hře jsou nastavitelné samozdřejmě na základě HW a rozdíly mezi jednotlivími nastaveními jsou markantní, takže ti, kdo mají slabší PC příjdou o polovino zážitku. Efekty počasí jsou velmi vydařené ,ale už dost chvály posuďte vše sami. Co říci k soundtracku a zvukům ve hře - Hra je podbarvena dynamickou hudbou, která reaguje na změnu situace ve hře což není nic nového, ale je to rozhodně lepší než poslouchat 5 písniček stále dokola. S výběrem hudby jsem také spokojen. Co se týká zvuků okolí a zbraní nemám co vytknout s reproduktory 5.1 a dobrou zvukovkou je radost poslouchat mimojiné vyzkoušejte také sluchátka.

Mise, atmosféra a AI
Náplň misí je velmi různorodá zpočátku jsem byl neustále hnán kupředu nějakým motorem, protože jsem stále potřeboval vědět co bude dál a vlastně je takhle dělána celá hra. Velkou roli hrají i vozidla, která jsem využíval dost často a možná hlavně proto, že jsou na nich lepší zbraně, ale likvidace nepřátel pomocí kol jeepu je také "zábavné" U některých misí jsem se řádně zapotil a to jsem hrál hru na druhou obtížnost protivníci nejsou žádní blb.. krytí za předměty a házení granátů jim jde skvěle a to nemluvím o týmovém postupu. Co mne také překvapilo je, že protivníci jdou někdy jeden po druhém hlavně v džungli.Člověk potom musí vynaložit více úsilí na každého. Protivníci z řad nelidí (obludy) jsou zákeřné a jejich útoky jsou mnohdy smrtící (až moc velký účinek). Nerad něco přirovnávám, ale AI mi připadala jako 2. generace vojáků z Half Life. Velmi dobrou atmosféru dobarvují také zbraně, ať už to jsou ty co si nesete s sebou (omezený počet) a nebo ty statické. U těchto kulometných hnízd se mi mnohokrát stávalo, že pokud jsem se k nim probojoval tak už nebylo koho střílet, ale nevidím v tom mínus jelikož to beru tak, že tam nejsou přece pro mne, ale pro protivníka.Výběr zbraní je opravdu dobrý a každý si nalezne tu svou oblíbenou (v určitou chvíli) Velmi málo jsem využil nůž, ale asi by mi chyběl, protože nějaká jednodušší zbraň je snad v každé FPS.

VERDIKT
Nová generace nastupujících FPS je tu a my s tím můžeme být jen spokojeni. Pokud nám přinesou nové projekty vždy něco jako nám ukázal FAR Cry tak se máme na co těšit. Výtečná zábava, která až tak brzy neskončí a nenechá vás klidným od začátku do konce. Jediné co k tomu potřebujete je pořádný kus PC a rychlé ruce. Zážitek to byl skvělý díky CRYTEK.

HODNOCENÍ
95%